Kultur Æstetik og fællesskab gør en forskel

Her er jeres svar, tusinde tak for det. Det hjælper os til at prioritere aktiviteter i hverdagen og viser at vi er på rette vej.

Hvad mener du/I, at vi gør som gør en forskel for jeres barn i forhold til vores læreplan ”Kultur, æstetik og fællesskab” 

Skriv oplevelser du/I er glade for:

  • At I laver en masse spændende
  • Ja det er godt
  • Temafester/årstidsfester, ture på kunstudstillinger, lange gåture rundt i Sejs og ude i skoven, rolige tegneopgaver hvor en voksen sidder med meget få børn
  • Vi og vores børn er generelt meget tilfredse med tyttebærhuset. Børnene savner udendørs legeredskaber i skoven men vi voksne synes det er godt at deres fantasi udfordres - især i disse iPad tider.
  • "Ud af huset oplevelser", fx besøg på Aros og Silkeborg museum.
  • Oplevelser som lægger ud over den normale dag i børnehaven
  • Det kan ikke pines ud. Det er den samlede omsorg og indsats som spot on.
  • Kunst-projekterne/tema-ugerne med fokus på specifikke emner
  • Tema-festerne såsom Høstfest
  • Undervisere udefra som lærer børnene specifikke ting såsom Dans
  • I er generelt gode til at benytte de tilbud, der er i jeres lokalområde/kommunen og tænke dem ind i jeres aktiviteter med børnene. Havebesøgene er også en rigtig god ide.
  • Giver mit barn kulturelle oplevelser både ud af huset og ved aktiviteterne, b.la. kunstidstillingen. Det er så dejligt at i prioriterer det i hverdagen og når kommunen byder op.
  • “Ved at begrænse sig bliver man mere kreativ”...dette er vi meget begejstrede for. Vi oplever at børnene får fantastiske og anderledes oplevelser i Blåbærhuset - svampejagt, pindsvineredning, selvkonstruerede musefælder, vandkanaler, fund af dinosaurerknogler, fugleben etc.
  • Generelt synes vi at vi mødes af glade, nærværende og autentiske voksne, som gerne vil børnene. Vi oplever overskud blandt børnehavens voksne til at tage på blåbærjagt, musik i byen, museumsbesøg.
  • Musik og dans aktiviteten, hvor vi samledes og så alle tre grupper udfolde sig var et hyggeligt og kreativt arrangement med meget stolte børn :)
  • Meget nærværende, god til at sysle, mange ideer til forskellige aktiviteter hver dag
  • Havebesøg
  • I formår at skabe en kultur, med traditioner, som gennemsyrer hverdagen ned til de mindste detaljer.
    Man kan mærke, at I vil noget med børnene og har en fælles mening omkring børneopdragelse. Samtidig at I gerne vil at børnene lærer at passe på hinanden.
  • At det kreative område i Troldestuen bliver flittigt brugt. Der sidder altid børn (og voksne) som er i gang med et eller andet kreativt
    Bevidstheden omkring traditionerne (i form af festerne især majfest og høstfest), fokus på den enkelte i det store fællesskab, blåbærhusets muligheder for fri leg, hvor fantasien får vinger..
  • Hver morgen: en glad modtagelse i huset. De gode sange.
  • Kan mærke at vores datter trives med at være en del af det store fællesskab med nye rutiner, nye sange, ny fester osv.
  • Vi synes, at I er fantastiske til at møde børnene der hvor de er - og med en god og fornuftig hensyntagen til børnenes forskelligheder. I udviser stor respekt for det enkelte barn. Vi oplever, at I møder børnene på en nærværende og omsorgsfuld måde. Det betyder alt for børnenes trivsel og styrker dem i udviklingen af deres selvværd.
  • Høstfesten, og de mange sange i synger.
  • Dejligt at hun er så meget ude. Dejligt at der bliver spillet musik og sunget. Dejligt hun allerede nu kan tegne en sol og et ansigt.
  • Natur og udeoplevelser for børnene.
  • Sange, udeliv, "drenge"-aktiviteter... og Anders og Annie :)
  • De arrangementer, som børnene er med til at planlægge og bidrage til. Eks. Høstfest, Majfest osv.
  • Rigtig glad for blåbærhuset!
  • Akviteter, samvær, blåbærhuset